Wednesday 19 May 2010

Tie a Tie

Η δεύτερη προσπάθειά μου για το πλέξιμο γραβάτας, ήρθε χτές στο τέλος της. Και πάλι παραγγελία - που την ξεκίνησα πριν από μερικούς μήνες - καθυστέρησε αρκετά λόγω των ταξιδιών να ολοκληρωθεί. Δεν μπορώ να πώ όμως... και πάλι είμαι πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα! :)


Περίπου πριν έναν χρόνο είχα δοκιμάσει για πρώτη φορά να φτιάξω πλεκτή γραβάτα, και παίρνοντας δύο γραβάτες του εμπορίου ως δείγμα (του παππού οι γραβάτες από την Ελβετία), προσπάθησα να καταλάβω πως ακριβώς μπορεί να φτιάχνονται. Τελικά δεν ηταν κάτι περίπλοκο. 

Αρχικά, διαλέγουμε μια πλέξη που να μην είναι αρκετά ελαστική, αλλά να συγκρατεί το αποτέλεσμα στην θέση του. Δηλαδή μην προσπαθήσετε με ζέρσευ καλή, θα βγεί σαν κασκόλ. Την πρωτή φορά, επειδή φοβόμουν πως αν την έπλεκα με πουαντερί θα έβγαινε πολύ παχιά, δοκίμασα μια πιο αραιή εκδοχή. Δύο πόντους καλή, δύο πόντους ανάποδη, επαναλαμβανόμενα για 3 σειρές και μετά το ανάποδο. (στο στυλ της πουαντερί δηλαδή) Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία της, γιατί όταν την έφτιαξα δεν είχα φωτογραφική, και πάει πολύς καιρός από τότε που την έχω δώσει.



Όταν ξεκινάμε να πλέκουμε, πρέπει να πλέξουμε το 'παχύ' τμήμα, το 'λεπτό' και το ενδιάμεσο στάδιο που πάει κάτω από τον γιακά. Εδώ δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο, αφού πλέκουμε απλά ορθογώνια, έχει σημασία όμως να προσέξουμε τις μειώσεις και τις αυξήσεις, έτσι ώστε να βγεί ομοιόμορφο. Ακόμη και σήμερα - μετά την δεύτερη γραβάτα - εξακολουθώ να μην έχω μετρήσει πόντους, ούτε που πρέπει να ξεκινάω τις μειώσεις/αυξήσεις... Είμαι τεμπέλα, το ξέρω... Προτιμώ κάθε φορά (και σε κάθε άλλο πλεκτό ν είναι δυνατόν) να χρησιμοποιώ το δείγμα ως οδηγό και να συγκρίνω κάθε φορά. Πρέπει να προειδοποιήσω όμως, επειδή το κάνως δε σημαίνει ότι είναι και σωστή τεχνική. Αντίθετα, είναι μάλλον επικίνδυνη, αφού είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθος, και το αποτέλεσμα να έχει εντελώς άκυρο μέγεθος..



Όπως και να έχει όμως, αν καταφέρετε να βγάλετε άκρη με αυτό το σημείο, τις αυξήσεις και τις μειώσεις, τότε είστε just. Μια χαρά. Κατά την γνώμη μου, έχετε ήδη τελειώσει την γραβάτα. :p


Αφού τελειώσουμε με το πλέξιμο της γραβάτας, σειρά έχει το ράψιμο.. Εδώ θέλει λίφη προσοχή, γιατί πρέπει να την ράψουμε ακριβώς στην μέση. Διαφορετικά τα σημεία που λεπταίνει η γραβάτα θα φαίνονται στραβά (δεξιά με αριστερή πλευρά).


Κάθε φορά ράβουμε από την ανάποδη πλευρά και στο τέλος αναποδογυρίζουμε.

Έχω να σημειώσω ότι την πρώτη φορά που έφτιαξα γραβάτα, θεωρούσα ότι ήταν ότι καλύτερο είχα φτιάξει ποτέ. Σχετικά με το αποτέλεσμα και την τεχνική. Ήταν η πρώτη φορά που ήμουν σίγουρη ότι τα είχα κάνει όλα σωστά -- χωρίς κάποιος να μου δείξει τον τρόπο.

Anyway, αρκετά με τις πολυλογίες! Καιρός να σας δείξω ολόκληρη την γραβάτα και όχι κομμάτια της!


Aυτά! Έχω και άλλα που έχω τελειώσει και που είναι κοντά στο τελείωμα. Σύντομα κοντά σας! :p




No comments:

Post a Comment